Reklam Kurulu’ndan tüketiciler için 2 karar çıktı

Türkiye Reklam Kurulu, 12 Mart 2024 tarihinde yapılan 343 numaralı toplantısında, tüketicileri yanıltıcı, haksız ve eksik bilgi kullanımına dayalı reklamların incelendi. Bu toplantıda ele alınan 134 durumdan 119’u kanunsuz bulunarak durdurma ve düzeltme cezaları ile toplam 17 milyon 37 bin 891 lira para cezası uygulandı.

Bu ayki toplantıda, elektronik ticarette üyelik uygulamaları, hedefli reklamcılık ve tüketicilerin onayı olmadan kişisel verilerinin toplanması konuları ana gündem maddeleri olarak görüldü. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, Dijital Tüketicinin Korunması Projesi kapsamında hazırlanan araştırma raporunda, dijital mecralarda her iki tüketiciden birinin kişisel verilerini paylaşma konusunda endişeleri olduğu tespit edildi. Ayrıca, tüketicilerin internetten alışveriş yaparken üye olmayı ve elektronik iletilere izin verilmesini kabul etme eğilimlerinin, çerezler konusunda ise kabul etmeme eğilimlerinin daha yüksek olduğu ortaya çıktı.

Raporda ortaya konan sonuçlar doğrultusunda, üyelik koşulu sunan internet siteleri ticaret kurulu tarafından incelendi. Tüketiciden alışveriş yapmak için gereken bilgilerin dışında kişisel verilerin talep edilip edilmediği, üyelikten çıkmanın zorlaştırılması gibi konular araştırıldı. Ayrıca, tüketici tercihine sunulmayan üyelik sözleşmeleri, çerez ve ticari ileti kullanımı gibi konularda akademisyen görüşleri ve yurtdışı uygulamalar da değerlendirildi. Ticaret Kurulu, yapılan inceleme sonucunda 12 dosya için idari para cezası, durdurma ve düzeltme cezaları uygulandı. Tüketicilerin seçim yapma şansının olmadığı, kişisel verilerin paylaşımı ve hedefli reklamcılık gibi konulara ilişkin kararların detayları daha sonra Ticaret Bakanlığı internet sitesinde paylaşılacak.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*